Last days of freedom!


Nu börjar det bli dags att uppdatera er angående min förehavandet på andra sidan jorden. Tillsammans med mina vänner njuter jag nu av de sista härliga dagarna av "sommarlovet". På måndag börjar skolan. Det skall bli mycket spännande. Vi vet fortfarande inte särskilt mycket om någonting om jag ska vara ärlig.. Imorgon ska vi iallafall registrera oss så då hoppas jag att vi får lite mer välbehövlig information.

Under tiden försöker vi orientera oss i den här bautastaden. Shanghai är inte världens största stad, men efter en del Googlande har vi dock kommit fram till att det dock är världens största kommun. Och det räcker ju bra.. Men tydligen har vi världens högsta bar här, Cloud Nine, som vi ska besöka på min födelsedag den 16e September för att fira som sig bör!! Hurra! Inget för den som har svindel..

Självklart har vi besökt den kända strandpromenaden The Bund, både dagtid och nattetid med drinkar och storartad utsikt över Pu Dong. Om ni någon gång får för er att besöka oss så får ni förresten absolut inte missa den oförgömliga sightseeing-tunneln som The Bund erbjuder! Man åker under marken i något som skulle kunna liknas vid en rymdkapsel genom en tunnel full med så mycket blinkande lampor, bling-bling och glitter att vem som helst skulle kunna få ett epileptiskt anfall! Jag hoppas att ni lägger märke till min ironiska ton när det gäller sagda tunnel.. Vi förstod aldrig riktigt den påkostade kreationens egentliga funktion. Men glammigt var det!

Vi har även fått pröva på Shanghais nattliv som verkar vara mycket lovande! Jag kan redan nu lova att det slår Helsingborgs fjuttiga nattklubbsutbud med hästlängder! Vi har dessutom lärt känna en hel bunt med partysugna och högljudda amerikaner som gärna gör oss sällskap på våra eskapader.

Annars fortsätter vi vår jakt på den ultimata marknaden och det bästa prut-fyndet. Idag fick vi till exempel tips av två prutglada och mycket trevliga svenskar som Frida presenterade för oss och jag lyckades då pruta till mig ett par superfina skor för 25 billiga spänn!
Det börjar liksom bli en sport och det kräver absolut en viss teknik. Det bästa är helt enkelt att när försäljaren föreslår sitt hutlöst dyra pris (som egentligen är billigt om man jämför med Sverige..) se helt chockad ut, skaka på huvudet och vifta nekande med händerna. Sedan utbister man bestört: "No! No! Tai gui le! To expensive!" och går därifrån. Oftast kommer försäljaren då att springa efter dig och erbjuda ett mycket lägre pris som sedan kan prutas ner ännu mer! Hur kul som helst! Jag rekkomenderar det varmt!

Nä! nu ska jag gå och lägga mig så att jag är utvilad inför morgondagens förhoppningsvis smärtfria registrering. Skriv gärna kommentarer! Det uppskattas! Lägger förresten in några fler Kina-bilder som ni kan njuta av! Håll till godo!

Här kan ni se mig flanerandes tillsammans med mitt mycket tjusiga Kina-Parasoll som vid annan väderlek även kan fungera som ett vanligt simpelt paraply.



Här kommer hälsningar till min älsklingsfisk majs från hans släktingar i Kina! Saknar dig Majs!



Sitter och tänker på min favorit firre..



Mellan de gamla byggnaderna i Old Town kan man skymta Shanghais nyinvigda World Financial Center.






Upp-piffade brudar påväg ut i Shanghais väntande nattliv! Vi var faktiskt mycket tjusigare än våra nya amerikanska vänner som ni kan se på bilderna. Vi kände oss som tre filmstjärnor när vi i våra finaste klänningar och kjolar svepte ner i lobbyn och möttes av flip-flops och jeans.






Det var allt för idag! Slut för idag! Tack för idag!









Kommentarer
Postat av: Joppo The One and Only

Hej min allra bästaste bästa vän!:)

Kul att läsa om dina strapatser. Angående maten tror jag nog att jag bara kommer få tillbaka halva dig om några månader!;)

Jag saaaaaaknar dig!Även om vi inte setts så mkt de senaste åren ändå så känns det ändå!Man kan ju inte direkt ringa timlånga samtal till Kina!eeehh...

Mina strapatser?Jobbar på boendet!Och häromdan fick jag brottas med en kille när vi var på promenad och han bet mig!Det var verkligen en upplevelse, första gången jag varit i slagsmål !Och nu har dansen börjat skoj skoj!Och Markus har flyttat hit!Och Moses är fin och växer!Han är tydligen en väldigt social katt som älskar att krypa in och gosa i saker T.ex. svepte jag in honom i en filt häromdan och gick runt med honom som ett lindebarn!hahah!!!!!mjau

Nä nu måst jag gå

Ha det bäst!Tänker på dig!



Puss och kram

Peace and love

2008-09-15 @ 13:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0