Luo Shans ankomst till Mittens rike

 Kunde inte sova en blund natten innan resan! Var så nervös så jag kunde dö!!! Kina är väldigt långt borta och väldigt annorlunda.. Och jag ska åka dit själv! Men resan gick bra och redan på flyget träffade jag några nya vänner. Två danskar som skulle jobba, en Scweizare som jag tror försökte flirta med mig på flyget för han glodde på mig hela tiden och en helt tokig kanadensare som visade sig vara en hejjare på kinesiska. Det passade mig utmärkt för då kunde de hjälpa mig att hitta mitt hotell.
Detta visade sig vara ett äventyr i sig.. Taxichaufförerna i Shanghai kan ingen engelska, så om du vill vara säker på att komma rätt så måste du överlämna en lapp med adressen skriven med kinesiska tecken. Om man inte har en tolk med sig såklart!. Dessutom kör de värre än italienare. De slänger sig fram mellan de olika filerna och man får bara hoppas att det inte ska ske en olycka då det inte finns några bälten i bilarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0